Algorytmy określają, w jaki sposób system ma naliczać opłatę. Aby wprowadzić algorytm, należy przejść do:
Administracja
> menu Zasoby
> Edytuj algorytmy
.Lokal
> wybrać cały budynek, algorytmy dodajemy zazwyczaj na cały budynek.Algorytm
> wybrać nazwę opłaty, algorytmu.Data
> wprowadzić datę, od kiedy ma obowiązywać opłata.Sposób wpr. alg.
> Zwykły
.Ilość
> wybieramy daną np. powierzchnię, ID danej musi pokazać się w polu. Można też ustawić tutaj proste działanie, np. sumę powierzchni lub mnożenie ilości osób razy norma za wodę.Stawka
> wybieramy stawkę. ID stawki musi pokazać się w polu.Stawka licznikowa
> pomijamy, jeśli jest to opłata niepowiązana z licznikami.Dodaj
.Zatwierdź
.System powinien zamknąć okno narzędzia. Oczywiście można na raz wprowadzić algorytmy w większej ilości, w tym celu powtarzamy powyższe czynności dla wybranych opłat przed kliknięciem Zatwierdź
. Algorytmy dodane na cały budynek lub strukturę, automatycznie obowiązują w lokalach podrzędnych. Unikamy dodawania algorytmów na lokale — prowadzi to do problemów z naliczeniami/rozliczeniami. Jeśli poprawiamy algorytm, to nie zapominamy o dodaniu części licznikowej, jeśli takową wcześniej posiadał. Algorytm można też usunąć — dodając go z pustymi polami. W polu Stawka
należy wybrać stawkę z poprawnym mianem, będzie się ono wyświetlało na wydrukach dla właścicieli. Poniżej przedstawiamy dodanie dwóch prostych algorytmów do budynku.