Zdarza się, że w procesie zakładania budynku w systemie, numery liczników są pomijane lub nie są od razu dostępne. W takim wypadku liczniki są dodawane z numerami technicznymi. Takie numery można łatwo poprawić za pomocą importu z arkusza. Jeśli mają już Państwo gotowe zestawienie tabelaryczne, to można z niego skorzystać, trzeba je sprowadzić do formatu rozpoznawanego przez system, opisanego w dalszej części instrukcji. Takie zestawienie można też wygenerować z systemu, aby to zrobić, przechodzimy do:
Administracja
> menu Funkcje
> Wydruki
.Zasób
.Lista odczytywania liczników
.Typ
> Lista importu
.Bez grup liczników
> pozostawiamy bez zmian lub wybieramy pozycje.Bez typów właścicieli
> pozostawiamy bez zmian lub wybieramy pozycje.Sortowanie
> pozostawiamy bez zmian lub wybieramy pozycje.Format
> CSV (;) - Excel
.Podgląd wydruku
.Pobieramy plik i otwieramy go w arkuszu kalkulacyjnym, wybierając odpowiednie kodowanie znaków i separator.
Takie zestawienie formatujemy do postaci tabelki, w której znajduje się trzy kolumny:
MIE
> wpisujemy numer lokalu (taki jak w systemie).NR
> wpisujemy numer licznika w systemie.NNR
> wpisujemy nowy numer licznika.Formatowanie zestawienia otrzymanego z systemu przedstawiamy poniżej.
Tak sformatowaną tabelkę kopiujemy (wraz z tytułami kolumn) i wklejamy w:
Funkcje
> Import danych
> Pole dane
.Zatwierdź
.Okno powinno się zamknąć. Nowe numery powinny być od razu widoczne na licznikach. Czasami trzeba też odświeżyć okno: menu Funkcje
> Odśwież
. Numer licznika może mieć 12 znaków. Jeśli wystąpi błąd podczas importu, proszę sprawdzić, czy pomiędzy arkuszem a systemem są zgodne numery lokali i liczników oraz ich typy. Przyczyną błędów może być też brak zer wiodących w numerach liczników lub niewidoczne spacje dodane w komórkach.