Przed przystąpieniem do rozliczeń liczników trzeba w systemie ustawić okres, za który będziemy rozliczać wspólnotę. Terminy rozliczeń ustawiamy dla grup liczników. Ustawiamy tylko ostatni miesiąc, początkiem jest domyślnie miesiąc po ostatnim rozliczeniu. Odczyty na koniec okresu rozliczenia dodajemy na 1 dzień następnego miesiąca. Przykładowe terminy rozliczeń:
RRRR-01
do RRRR-06
> da nam rozliczenie za pierwsze półrocze. Odczyty z końca czerwca dodajemy na RRRR-07-01
.RRRR-07 do RRRR-12
> da nam rozliczenie za drugie półrocze. Odczyty z końca grudnia dodajemy na RRRR-01-01
następnego roku.Aby ustalić terminy, należy przejść do:
Administracja
> menu Elementy
> Terminy rozliczeń liczników
.Grupa liczników
> wybieramy jedną z grup.Do miesiąca
> ustawiamy miesiąc końcowy okresu rozliczenia.Dodaj
.Zatwierdź
.Po ustaleniu terminu rozliczeń będzie można dodać odczyty licznikom w ustawionym okresie, za pomocą menu Zasoby
> Edytuj odczyty
lub hurtowego importu odczytów z arkusza kalkulacyjnego.