Funkcja Nazwy typów należności
pozwala na zmianę literek (skrótów), które wyświetlają się przy opłatach. Typy należności określają pochodzenie pozycji, przy której się pojawiły. Pojawiają się one w zakładce Administracja
> Naliczenia
oraz na wydrukach dla właścicieli. Rozróżniamy dwa miejsca, w których możemy zmienić nazwę typów:
Zasoby
> menu Elementy
> Nazwy typów należności
— nazwa typu będzie zmieniona we wszystkich nieruchomościach.Administracja
> menu Elementy
> Nazwy typów należności
— nazwa typu będzie zmieniona tylko w wybranej nieruchomości.Domyślnie w systemie mamy typy należności o nazwach:
R
> oznacza najczęściej ryczałt — w chwili księgowania pozycji, w lokalu nie było licznika skojarzonego z opłatą. Taka opłata nalicza się wg części ryczałtowej algorytmu. Nie oznacza ona całkowitego ryczałtu, jeśli zostanie dodany licznik do lokalu, zostanie ona i tak rozliczona z jego zużyciem.LR
> oznacza najczęściej zaliczkę — w chwili księgowania pozycji, w lokalu jest licznik skojarzony z opłatą. Taka opłata nalicza się wg części ryczałtowej algorytmu.LP
> oznacza najczęściej zaliczkę z prognozy — w chwili księgowania pozycji, w lokalu jest licznik skojarzony z opłatą, na którym jest dodana prognoza. Taka opłata nalicza się wg części licznikowej algorytmu.LZ
> oznacza rozliczenie lub pozycję naliczającą się z zużycia licznika w lokalu.RKR
> to oznaczenie pojawia się przy rozliczeniach kosztów, oznacza rozliczenie opłat ryczałtowych.RKL
> to oznaczenie pojawia się przy rozliczeniach kosztów, oznacza rozliczenie, które jest poprzedzone rozliczeniem liczników.Nazw typów należności sugerujemy nie zmieniać, jednak gdy jest taka potrzeba to aby zmienić nazwę, należy przejść do:
Administracja
> menu Elementy
> Nazwy typów należności
.Id
> wpisujemy numer zmienianego typu, od 1 do 6.Nazwa
> wpisujemy nową nazwę.Dodaj
.Zatwierdź
.