Funkcja Nazwy typów należności pozwala na zmianę literek (skrótów), które wyświetlają się przy opłatach. Typy należności określają pochodzenie pozycji, przy której się pojawiły. Pojawiają się one w zakładce Administracja > Naliczenia oraz na wydrukach dla właścicieli. Rozróżniamy dwa miejsca, w których możemy zmienić nazwę typów:
Zasoby > menu Elementy > Nazwy typów należności — nazwa typu będzie zmieniona we wszystkich nieruchomościach.Administracja > menu Elementy > Nazwy typów należności — nazwa typu będzie zmieniona tylko w wybranej nieruchomości.Domyślnie w systemie mamy typy należności o nazwach:
R > oznacza najczęściej ryczałt — w chwili księgowania pozycji, w lokalu nie było licznika skojarzonego z opłatą. Taka opłata nalicza się wg części ryczałtowej algorytmu. Nie oznacza ona całkowitego ryczałtu, jeśli zostanie dodany licznik do lokalu, zostanie ona i tak rozliczona z jego zużyciem.LR > oznacza najczęściej zaliczkę — w chwili księgowania pozycji, w lokalu jest licznik skojarzony z opłatą. Taka opłata nalicza się wg części ryczałtowej algorytmu.LP > oznacza najczęściej zaliczkę z prognozy — w chwili księgowania pozycji, w lokalu jest licznik skojarzony z opłatą, na którym jest dodana prognoza. Taka opłata nalicza się wg części licznikowej algorytmu.LZ > oznacza rozliczenie lub pozycję naliczającą się z zużycia licznika w lokalu.RKR > to oznaczenie pojawia się przy rozliczeniach kosztów, oznacza rozliczenie opłat ryczałtowych.RKL > to oznaczenie pojawia się przy rozliczeniach kosztów, oznacza rozliczenie, które jest poprzedzone rozliczeniem liczników.Nazw typów należności sugerujemy nie zmieniać, jednak gdy jest taka potrzeba to aby zmienić nazwę, należy przejść do:
Administracja > menu Elementy > Nazwy typów należności.Id > wpisujemy numer zmienianego typu, od 1 do 6.Nazwa > wpisujemy nową nazwę.Dodaj.Zatwierdź.