Bardzo często wspólnota ma możliwość osiągania dodatkowego przychodu, na przykład za reklamę. Aby móc wystawić dokument odbiorcy należy wykonać kilka prostych czynności.
Pożytki zazwyczaj dodajemy pod osobną strukturą po to, aby się wyróżniały od innych lokali. Jeśli struktura na pożytki jest już dodana, to ten krok pomijamy.
Administracja
> menu Zasoby
> Edytuj struktury
.Nowy
.Struktura nadrzędna
> wybrać najwyższy element (całą WM).Nazwa
> wpisać POŻYTKI.Utwórz
.Nowa struktura nie będzie od razu widoczna, pokaże się, jeśli będzie do niej przydzielony lokal z odbiorcą.
Następnym krokiem jest dodanie lokalu na pożytek:
Administracja
> menu Zasoby
> Edytuj mieszkania
.Nowy
.Nazwa
> wpisujemy numer lokalu. Dla pożytków zazwyczaj numer ustalamy na P01, P02, P03,…itd.Informacje
> wpisać np. Pożytek.Utwórz
.Nowy lokal nie pokaże się od razu, trzeba do niego przydzielić odbiorcę.
Kolejnym etapem jest dodanie odbiorcy do pożytku. Przechodzimy do:
Administracja
> menu Zasoby
> Edytuj właścicieli
.Lokal
> wybrać lokal Pxx.Data
> podać datę, zazwyczaj pierwszy dzień miesiąca, od którego mają być wystawiane dokumenty.Operacja
> wybrać Nowy właściciel
.Udziałowcy
> Właściciel główny
.Struktura
> wybrać strukturę POŻYTKI (Ważne!!).Dokument
> wybrać jeden z dokumentów:
Zawiadomienie
> zwyczajny dokument z opłatami.Faktura VAT
> wybieramy tylko, gdy chcemy wystawić wszystkie pozycje opłat na FV.Rachunek
> wybieramy wtedy, gdy chcemy wystawić opłaty na Rachunku lub na Fakturze uproszczonej.Typ
> określamy typ kartoteki, wypieramy jedną z dostępnych, ew. pozostawiamy Ogólne
.Nazwa
> wpisujemy Imię i nazwisko lub nazwę odbiorcy.Adres
> podajemy pełen adres.Weryfikacja adresu
> Nie sprawdzaj struktury
.Informacje
> podajemy ew. dodatkowe informacje.Dodaj
.Zatwierdź
.Pożytek w tym momencie powinien się pojawić w zakładce Administracja
w polu Struktura
.
Po wykonaniu wyżej wymienionych czynności prosimy o przysłanie maila do obsługi technicznej Weles. W mailu prosimy podać odpowiedzi na pytania: