Dodawanie współwłaścicieli

Dodanie współwłaścicieli polega na dodaniu pierwszego z właścicieli jako Właściciela głównego, a każdego następnego jako Współwłaściciela. Dodawanie współwłaścicieli robimy przez:

  • Zakładka Administracja > menu Zasoby > Edytuj właścicieli.

Dodajemy pierwszego z właścicieli:

  • Pole Lokal > wybrać lokal.
  • Pole Data > podać datę zmiany.
  • Pole Operacja > wybrać Nowy właściciel lub Istniejący właściciel.
  • Pole Udziałowcy > Właściciel główny.
  • Inne pola są dostępne w zależności od wybranej operacji, uzupełniamy je uważnie.
  • Klikamy: Dodaj.

Nie zatwierdzamy, dodajemy kolejnego właściciela:

  • Pole Lokal > ten sam lokal.
  • Pole Data > ta sama data.
  • Pole Operacja > wybrać Nowy właściciel lub Istniejący właściciel.
  • Pole Udziałowcy > Współwłaściciel.
  • Pole Udział > wpisujemy udział, np. 50, jeśli ma być 50%.
  • Inne pola są dostępne w zależności od wybranej operacji, uzupełniamy je uważnie.
  • Klikamy: Dodaj.

W tym momencie można dodać analogicznie pozostałych współwłaścicieli. Jeśli wprowadzimy wszystko:

  • Klikamy: Zatwierdź.

Po zatwierdzeniu zmian system powinien zamknąć okno narzędzia. Współwłaściciele powinni od razu wyświetlić się na liście właścicieli. Obok klucza właściciela wyświetli się jego udział. Dla Każdego ze współwłaścicieli zostanie wystawiony dokument z opłatami, na którym ilości będą od razu przeliczone przez ich udział w nieruchomości. Przy dodawaniu, udziały są automatycznie odejmowane od udziału właściciela głównego, więc nie ma potrzeby dopełniać udziałów w pozycjach do 100 procent.

Dodawanie współwłaścicieli