Wykup lokalu (istniejąca kartoteka)

Aby podpiąć lokal pod istniejącą kartotekę właściciela, należy przejść do:

  • Zakładki Administracja > Pole Struktura.
  • Odszukujemy lokal na liście, sprawdzamy strukturę i typ dokumentu.
  • Menu Zasoby > Edytuj właścicieli.
  • Pole Lokal > wybrać lokal.
  • Pole Data > podać datę zamiany.
  • Pole Operacja > Istniejący właściciel.
  • Pole Udziałowcy > Właściciel główny.
  • Pole Struktura > wybrać strukturę, pod którą ma się podłączyć lokal (Ważne!!).
  • Pole Dokument > wybrać jeden z dokumentów:
    • Zawiadomienie > zwyczajny dokument z opłatami.
    • Faktura VAT > wybieramy tylko, gdy chcemy wystawić wszystkie pozycje opłat na FV.
    • Rachunek > wybieramy wtedy, gdy chcemy wystawić opłaty na Rachunku lub na Fakturze uproszczonej.
  • Pole Właściciel > wybieramy kartotekę właściciela, pod którą chcemy odpiąć wybrany lokal.
  • Klikamy: Dodaj.
  • Klikamy: Zatwierdź.

Dodanie właściciela

Uwagi:

  • Podana instrukcja dotyczy miesiąca, za który nie są jeszcze zaksięgowane zaliczki.
  • Jeśli zaliczki za dany miesiąc są już zaksięgowanie i nie można ich cofnąć, to zmianę właściciela wykonujemy wg instrukcji: Wykup lokalu wstecz.
  • Pole Udziałowcy > służy do oddzielnego wprowadzania współwłaścicieli lokalu. Więcej na ten temat w instrukcji: Dodawanie współwłaścicieli.