Wykup lokalu (nowa kartoteka)

Aby dodać zupełnie nowego właściciela (kartotekę) do lokalu, należy przejść do:

  • Zakładki Administracja > menu Zasoby > Edytuj właścicieli.
  • Pole Lokal > wybrać lokal.
  • Pole Data > podać datę wykupu.
  • Pole Operacja > wybrać Nowy właściciel.
  • Pole Udziałowcy > Właściciel główny (patrz uwagi).
  • Pole Struktura > wybrać strukturę, pod którą ma się podłączyć lokal (Ważne!!).
  • Pole Dokument > wybrać jeden z dokumentów:
    • Zawiadomienie > zwyczajny dokument z opłatami.
    • Faktura VAT > wybieramy tylko, gdy chcemy wystawić wszystkie pozycje opłat na FV.
    • Rachunek > wybieramy wtedy, gdy chcemy wystawić opłaty na Rachunku lub na Fakturze uproszczonej.
  • Pole Typ > określamy typ kartoteki, wypieramy jedną z dostępnych, ew. pozostawiamy Ogólne.
  • Pole Nazwa > wpisujemy Imię i nazwisko lub nazwę odbiorcy.
  • Pole Adres > podajemy pełen adres.
  • Pole Weryfikacja adresu > Sprawdzaj strukturę (patrz uwagi).
  • Pole Informacje > podajemy ew. dodatkowe informacje.
  • Klikamy: Dodaj.
  • Klikamy: Zatwierdź.

Wykup lokalu

Uwagi:

  • Podana instrukcja dotyczy miesiąca, za który nie są jeszcze zaksięgowane zaliczki.
  • Jeśli zaliczki za dany miesiąc są już zaksięgowanie i nie można ich cofnąć, to zmianę właściciela wykonujemy wg instrukcji: Wykup lokalu wstecz.
  • Pole Udziałowcy > służy do oddzielnego wprowadzania współwłaścicieli lokalu. Więcej na ten temat w instrukcji: Dodawanie współwłaścicieli.
  • Pole Weryfikacja adresu > odpowiada za sprawdzanie pola Adres. Adres tutaj podany powinien być wpisany w określonym formacie:
    Imię Nazwisko
    ul. Przykładowa 1 m.12
    01-123 Warszawa