Aby dodać zupełnie nowego właściciela (kartotekę) do lokalu, należy przejść do:
Administracja > menu Zasoby > Edytuj właścicieli.Lokal > wybrać lokal.Data > podać datę wykupu.Operacja > wybrać Nowy właściciel.Udziałowcy > Właściciel główny (patrz uwagi).Struktura > wybrać strukturę, pod którą ma się podłączyć lokal (Ważne!!).Dokument > wybrać jeden z dokumentów:
Zawiadomienie > zwyczajny dokument z opłatami.Faktura VAT > wybieramy tylko, gdy chcemy wystawić wszystkie pozycje opłat na FV.Rachunek > wybieramy wtedy, gdy chcemy wystawić opłaty na Rachunku lub na Fakturze uproszczonej.Typ > określamy typ kartoteki, wypieramy jedną z dostępnych, ew. pozostawiamy Ogólne.Nazwa > wpisujemy Imię i nazwisko lub nazwę odbiorcy.Adres > podajemy pełen adres.Weryfikacja adresu > Sprawdzaj strukturę (patrz uwagi).Informacje > podajemy ew. dodatkowe informacje.Dodaj.Zatwierdź.Podana instrukcja dotyczy miesiąca, za który nie są jeszcze zaksięgowane zaliczki. Jeśli zaliczki za dany miesiąc są już zaksięgowanie i nie można ich cofnąć, to zmianę właściciela wykonujemy wg instrukcji: Wykup lokalu wstecz. Pole Udziałowcy > służy do oddzielnego wprowadzania współwłaścicieli lokalu. Więcej na ten temat w instrukcji: Dodawanie współwłaścicieli. Pole Weryfikacja adresu > odpowiada za sprawdzanie pola Adres. Adres tutaj podany powinien być wpisany w określonym formacie:
Imię Nazwisko
ul. Przykładowa 1 m.12
01-123 Warszawa
