Sprawozdania finansowe
W celu sporządzenia elektronicznego sprawozdania finansowego należy:
- Pobrać i zainstalować aplikację Ministerstwa Finansów.
- W aplikacji utworzyć sprawozdanie.
- Konieczne jest prawidłowe podanie NIPu — po nim system będzie odnajdywał nieruchomość, której dotyczy sprawozdanie.
- W aplikacji trzeba potwierdzić, że jest się osobą fizyczną — nie będzie to mieć znaczenia dla działania sprawozdań.
- W aplikacji wypełniamy przymusowe pola bilansu i rachunku zysków i strat kwotami 0 - będzie to potem nadpisane przez Weles3.
- Do działania konieczne jest przypisanie specyfikacji raportów dowolnych dla odpowiedniego bilansu i rachunku zysków i strat.
- Przygotowany przez aplikację plik (zip lub xml) trzeba dodać do systemu za pomocą:
- Zakłada
Zasoby
> menu Funkcje
> Podatki
> zakładka Sprawozdania finansowe
.
- Po zatwierdzeniu zostanie pobrany plik sprawozdania, będący kopią przesłanego pliku ze zmianami:
- Ustawionymi datami początkowymi i końcowymi.
- Ustawioną datą sporządzenia.
- Wypełnionymi bilansem i rachunkiem zysków i strat.
- Pobierany plik jest sprawdzany pod względem zgodności z definicjami struktur dostarczanymi przez Ministerstwo Finansów — jeżeli wystąpi niezgodność, plik się nie pobierze i zostanie wyświetlony komunikat o błędzie.
- Pobrany plik można otworzyć w aplikacji, aby podejrzeć jego zawartość.