Sprawozdania finansowe

W celu sporządzenia elektronicznego sprawozdania finansowego należy:

  • Pobrać i zainstalować aplikację Ministerstwa Finansów.
  • W aplikacji utworzyć sprawozdanie.
    • Konieczne jest prawidłowe podanie NIPu — po nim system będzie odnajdywał nieruchomość, której dotyczy sprawozdanie.
    • W aplikacji trzeba potwierdzić, że jest się osobą fizyczną — nie będzie to mieć znaczenia dla działania sprawozdań.
    • W aplikacji wypełniamy przymusowe pola bilansu i rachunku zysków i strat kwotami 0 - będzie to potem nadpisane przez Weles3.
  • Do działania konieczne jest przypisanie specyfikacji raportów dowolnych dla odpowiedniego bilansu i rachunku zysków i strat.
  • Przygotowany przez aplikację plik (zip lub xml) trzeba dodać do systemu za pomocą:
    • Zakłada Zasoby > menu Funkcje > Podatki > zakładka Sprawozdania finansowe.
  • Po zatwierdzeniu zostanie pobrany plik sprawozdania, będący kopią przesłanego pliku ze zmianami:
    • Ustawionymi datami początkowymi i końcowymi.
    • Ustawioną datą sporządzenia.
    • Wypełnionymi bilansem i rachunkiem zysków i strat.
  • Pobierany plik jest sprawdzany pod względem zgodności z definicjami struktur dostarczanymi przez Ministerstwo Finansów — jeżeli wystąpi niezgodność, plik się nie pobierze i zostanie wyświetlony komunikat o błędzie.
  • Pobrany plik można otworzyć w aplikacji, aby podejrzeć jego zawartość.