Aby zaksięgować wpłaty właścicieli, należy przejść do:
Dekrety
> menu Dokumenty
> Dodaj wyciąg bankowy
.Konto
> wybieramy rachunek bankowy, dla którego będziemy wprowadzać wpłaty.Data księgowania
> określamy datę księgowania dekretu.Opis dokumentu
> można zastosować wzór: WB MM-RRRR
.Domykanie konta
> można wybrać, czy wprowadzone pozycje mają być zbilansowane jedną pozycją na koncie 131-xx (Zbiorczo
) lub czy każda pozycja ma być bilansowana osobno (Indywidualnie
).LP
> będzie się powiększało automatycznie.Data pozycji
> ustawiamy datę operacji bankowej.Operacja
> określamy czy wprowadzana pozycja jest operacją przychodzącą, czy wychodzącą.Konto Wn
lub Konto Ma
> w zależności od wybranego typu operacji, określamy konto:
Wpłata
— Wpłata właściciela — Konto Ma
— 201-1-0000001-1.Wpłata
— Odsetki — Konto Ma
— 760-xx Przychody finansowe.Wypłata
— Zapata kontrahentowi — Konto Wn
— 202-xxxxxxxxx.Wypłata
— Prowizje bankowe — Konto Wn
— 400-2-001-xxx Koszty bankowe lub 761-xx Koszty finansowe.Treść
> opisujemy operację.Wartość
> podajemy kwotę operacji.Dodaj
.Hasło
> wpisujemy hasło.Zatwierdź
.Do wprowadzania operacji bankowych można w każdej chwili powrócić, zaznaczając dokument > menu Dokumenty
> Edytuj dokument
.