W przypadku gdy rozrachunki z właścicielami są prowadzone na więcej niż jednym podkoncie i jednocześnie właściciele wpłacają czynsz jednym przelewem, zachodzi potrzeba podzielenia wpłaty na różne konta rozrachunkowe. Do automatyzacji tego procesu służy opisywana tutaj funkcja systemu.
Przed przystąpieniem do przeksięgowań trzeba określić kolejność pokrywania kont rozrachunkowych. Aby to zrobić, należy przejść do:
Dekrety
> menu Elementy
> Kolejność przeksięgowań podkont
.Podkonto
> wybieramy konto rozrachunkowe właścicieli.LP
> nadajemy mu cyfrę, która określa kolejność pokrywania podkonta podczas przeksięgowań. Im mniejszy numer, tym większy priorytet uzyskuje podkonto.Dodaj
.Zatwierdź
.Przykład, gdy wpłata właściciela księgowana jest na MiE:
Przykład, gdy wpłata właściciela księgowana jest na FR:
Ustawianie kolejności przeksięgowań wykonujemy tylko raz.
Aby wykonać przeksięgowania, należy przejść do:
Dekrety
> menu Dokumenty
> Przeksięgowania
.Typ
> wybrać jedno z:
Wg zakresu dat
> jeśli przeksięgowania mają być zrobione na przestrzeni konkretnego okresu.Bieżące
> analiza kartoteki ma zajść od ustawionej daty. Nie definiujemy tutaj daty końcowej, datą końcową jest data ostatniego możliwego przeksięgowania. Dokument PK utworzy się z datą ostatniego przeksięgowania. Może on zawierać operacje z różnych miesięcy.Sposób
> wybrać: (pole aktywne tylko dla pola Typ
> Wg zakresu dat
)
Pełna analiza historii kartoteki
> system zrobi przeksięgowania dla każdej daty, w której jest możliwość przeksięgowania kwoty z konta A na B.Przeksięgowanie bieżącego salda
> system nie analizuje kartoteki właściciela, robione jest przeksięgowanie salda na dzień poprzedzający dzień ustawiony w polu Na dzień
.Od dnia
oraz Na dzień
> zależnie od wcześniejszych ustawień, definiujemy okres lub dzień przeksięgowania.Dodaj
.Po zniknięciu okna w zakładce dekrety powinien pojawić się dokument PK Przeksięgowania.