Płatności on-line - uruchomienie

Aby uruchomić płatności przez podgląd właściciela, należy w pierwszej kolejności wykonać kilka czynności. Prosimy też zapoznać się z regulaminem usługi dostępnym >TUTAJ<.

Płatności on-line są bezpieczne i darmowe dla Państwa - zachęcamy do uruchomienia.

Za płatność właściciela, zyskują Państwo rabat 0,10 zł/netto/miesiąc, który obniża Państwa abonament za Weles 3.

Im więcej właścicieli korzysta z płatności on-line przez tomojdom.pl tym tańszy staje się system dla Państwa. Zachęcamy do poinformowania właścicieli lokali o takiej możliwości.

Przelewy przychodzące do wspólnot są w zasadzie natychmiastowe, a tytuł przelewu jest jednoznaczny, od razu wiadomo której kartoteki właściciela dotyczy (przykład: W3DP-XXXXX WIATRACZNA 1 201-1-0000001-1 Rozrachunki).

W imporcie operacji bankowych wpłaty on-line są od razu przypisywane do właściwego odbiorcy.

Uprawnienia

Pierwszą ważną czynnością jest nadanie uprawnień do ustawiania płatności przez kartotekę internetową. Uprawnienia sugerujemy nadawać jednej lub dwóm osobom, które będą odpowiedzialne za dodawanie kont i dbanie o ich poprawność. Ma to krytyczne znaczenie dla bezpieczeństwa płatności właścicieli. Aby nadać uprawnienia, przechodzimy do:

  • Zakładka Zasoby > menu Funkcje > Administratorzy.
  • Z listy użytkowników wybieramy administratora.
  • Klikamy: Edycja.
  • Pole Administratorzy > pomijamy.
  • Pole Końcówka > pomijamy.
  • Pole Hasło > pomijamy.
  • Pole Uprawnienia > zaznaczamy pozycję Płatności.
  • Klikamy: Zapisz.

Gdy dany użytkownik widzi w systemie: Zakładka Zasoby > menu Funkcje > Płatności przez podgląd właściciela, oznacza to że ma już nadane uprawnienia i ten punkt można pominąć.

Dodanie NIP-u wspólnoty

Do uruchomienia płatności, konieczne jest dodanie NIP-u wspólnoty, aby to zrobić, należy przejść do:

  • Zakładka Zasoby > menu Zasoby > Edytuj zasoby.
  • Z listy budynków wybieramy wspólnotę.
  • Klikamy: Edycja.
  • Pole Wspólnota > pomijamy.
  • Pole Adres > pomijamy.
  • Pole Miejscowość > pomijamy.
  • Pole NIP > uzupełniamy NIP-em wspólnoty.
  • Pole Informacje > pomijamy.
  • Pole Data > pomijamy.
  • Pole Opcje > pomijamy.
  • Klikamy: Zapisz.

Jeśli NIP jest już dodany, to sprawdzamy jego poprawność, następnie zmiany opisywane w tym punkcie można pominąć.

Dodanie numerów kont bankowych

Jako następne trzeba określić numery kont wspólnoty, w tym celu przechodzimy do:

  • Zakładka Administracja > menu Elementy > Konta bankowe.
  • Pole Podkonto > wybieramy podkonto właściciela.
  • Pole Konto bankowe > wpisujemy numer konta do wpłat.
  • Klikamy: Dodaj.
  • Jeśli trzeba, to uzupełniamy numery pozostałych kont do wpłat.
  • Klikamy: Zatwierdź.

W przypadku gdy numery są już dodane, weryfikujemy ich poprawność.

Sprawdzenie ustawień i akceptacja regulaminu.

Ostatecznie uruchamiamy płatności on-line. Aby to zrobić, należy przejść do:

  • Zakładka Zasoby > menu Funkcje > Płatności przez podgląd właściciela.
  • Z listy budynków wybieramy wspólnotę.
  • Klikamy: Edycja.
  • Pole Zasób > powinno być uzupełnione, sprawdzamy je.
  • Pole NIP > powinno być uzupełnione, sprawdzamy je.
  • Pole Adres > powinno być puste, pole uzupełni się po kliknięciu Zapisz.
  • Pole Konta bankowe > powinno być uzupełnione, sprawdzamy je, powinny się w nim podpowiadać konta z menu Elementy > Konta bankowe oraz struktury kont indywidualnych (części wspólne tych numerów).
  • Pole Dozwolone > wpisujemy numer konta bankowego lub maskę kont płatności masowych:
    • Numer konta bankowego wpisujemy wtedy, gdy WM nie ma płatności masowych. Jeśli rachunki są dwa (lub więcej) to każdy wpisujemy w nowej linii.
    • Jeśli WM ma płatności masowe, to wpisujemy maskę kont wirtualnych, czyli stałą, niezmienną część rachunku wirtualnego. Sumę kontrolną zastępujemy znakiem podkreślenia __.

      Przykład maski: __102012341234___________

      Wpisujemy tylko: __102012341234

      Czyli bez końcowych podkreśleń. Jeśli maski są dwie (lub więcej) to każdą wpisujemy w nowej linii.

  • Pole Zgoda > potwierdzają Państwo akceptację regulaminu.
  • Klikamy: Zapisz.

Od tego momentu właściciele mają możliwość dokonywania wpłat na rachunek bankowy wspólnoty, przez kartotekę internetową za pomocą serwisu Przelewy24 (PayPro S.A.). Jeśli płatności masowe są uruchomione na zasobie, to jego nazwa zostanie pogrubiona.

Poprawność uruchomienia mogą też Państwo sprawdzić logując się do podglądu właściciela: zakładka Właściciele > menu Funkcje > Widok podglądu użytkownika. Jeśli obok salda właściciela wyświetla sie przycisk Zapłac teraz on-line oznacza to że mają oni możliwość płacenia.

Płatności