Podgląd dla członka zarządu

Aby nadać członkowi Zarządu dostęp bierny — tylko do podglądu, bez możliwości zmian należy dodać nowe konto użytkownika oraz nadać uprawnienia do konkretnego budynku. W tym celu przechodzimy do:

  • Zakładki Zasoby > menu Funkcje > Administratorzy.
  • Kliknąć: Nowy.
  • Pole Administratorzy > wpisujemy nazwę użytkownika. Nazwą może być imię i nazwisko, jednak sugerujemy tutaj stworzenie jej od nazwy nieruchomości. Nazwę nadajemy na zasadzie: Z + NazwaWM + Nr, przykładowo: Z-Wiatraczna-1.
  • Pole Końcówka > wpisujemy krótką frazę, która doda się do loginu użytkownika. (patrz uwagi)
  • Pole Hasło > podajemy hasło tymczasowe dla użytkownika.
  • Pole Uprawnienia > nie nadajemy żadnych uprawnień (WAŻNE!).
  • Pole Hasło > wpisujemy własne hasło.
  • Klikamy: Zapisz.

Nie zamykamy okna, trzeba jeszcze nadać uprawnienia do budynku.

Dodawanie użytkownika

  • Przechodzimy do zakładki: Uprawnienia.
  • Klikamy: Edycja.
  • Pole Administratorzy > wybieramy nowo dodane konto członka zarządu. (można wybrać kilka).
  • Pole Wspólnota > wybieramy budynek, do której wybrany użytkownik ma mieć podgląd.
  • Pole Dostęp > wybieramy Dostępny.
  • Pole Uprawnienia > nie nadajemy żadnych uprawnień (WAŻNE!).
  • Pole Hasło > wpisujemy własne hasło.
  • Klikamy: Zapisz.

Dodawanie uprawnień

Uwagi:

  • Tak stworzony użytkownik będzie:
    • Miał możliwość podglądu bazy tylko do odczytu, bez możliwości wprowadzania zmian.
    • Widział nieruchomość tak jak normalny administrator.
    • Mógł generować wydruki.
    • Widział plan kont (ogólny i wspólnoty) oraz dokumenty księgowe.
  • Login użytkownika powstaje poprzez dodanie po kropce zawartości pola Końcówka do nazwy bazy. (kropki nie trzeba wpisywać w polu Końcówka)
    • Przykład: Z-Wiatraczna-1
    • Końcówka: zarz-1
    • Login: baza.zarz-1 co daje w przykładowej bazie: doc.zarz-1
  • System wymusi zmianę hasła tymczasowego podczas pierwszego logowania do systemu.
  • System wymusza zmianę hasła co 30 dni.