Wydruki odsetkowe

Przy sprawdzaniu i przedstawianiu właścicielom, za co zostały naliczone odsetki, warto skorzystać z niżej opisanych wydruków, powiązanych z odsetkami. W tym celu przechodzimy do:

  • Zakładka Administracja > Menu Funkcje > Wydruki > Zakładka Osoby.

W tej zakładce są trzy podstawowe wydruki:

  • Kartoteka konta.
  • Odsetki.
  • Raport odsetkowy.

Kartoteka konta — Analizując odsetki, zawsze sprawdzamy kartotekę konta posortowaną wg terminów płatności. Wydruk domyślnymi ustawieniami będzie w porządku. Można też go ograniczyć do okresu, za który są zaksięgowane odsetki, stosując ustawienia:

  • Miesiąc początkowy > pierwszy miesiąc okresu, za który zostały zaksięgowane odsetki.
  • Data końcowa > pierwszy dzień miesiąca po okresie, za który zostały zaksięgowanie odsetki.
  • Pole Zakres > Termin płatności.

Odsetki — Główny wydruk dotyczący odsetek. Przedstawia on dokładne wyliczenia odsetek z podziałem na zakresy dat, w którym występowało zadłużenie na koncie rozrachunkowym. Występują w nim kolumny:

  • Od — Do — to daty wynikające z kartoteki konta wg terminów płatności, nie dat księgowań dokumentów.
  • Zaległość odsetkowa — to suma odsetek niezapłaconych (niepokrytych) z poprzedniego okresu.
  • Zaległość podstawowa — to zadłużenie właściciela nieuwzględniające naliczonych odsetek.
  • Stopa — to wartość rocznej stopy odsetkowej wykorzystywanej do obliczeń.
  • Dni — to ilość dni, w których utrzymuje się zadłużenie właściciela.
  • Odsetki — to wyliczona wartość odsetek w danym zakresie dat.
  • Odsetki narastająco — to odsetki sumarycznie od początku okresu, za który są naliczane.

Raport odsetkowy — Wydruk, który prezentuje dane w rozbiciu na miesiące. W opcjach wydruku ustawiamy tylko miesiąc końcowy. Najważniejszą funkcją wydruku jest ukazanie właścicielowi, w którym miesiącu jego odsetki zostały pokryte. Tabelka zawiera kolumny:

  • Wpłaty — suma uznań w danym miesiącu.
  • Naliczone obciążenia — suma obciążeń na koncie właściciela (bez odsetek).
  • Naliczone odsetki — suma zaksięgowanych odsetek, których termin płatności upływa w danym miesiącu.
  • Zapłacone obciążenia — przedstawia kwotę, która została przeznaczona na pokrycie obciążeń właściciela.
  • Zapłacone odsetki — przedstawia kwotę, która została przeznaczona na pokrycie odsetek naliczonych właścicielowi.
  • Nadpłaty — to kwota, która została z wpłat po pokryciu naliczonych obciążeń i odsetek.
  • Zaległości obciążeniowe — przedstawia pozostałą sumę obciążeń do zapłacenia.
  • Zaległości odsetkowe — przedstawia pozostałą sumę odsetek do zapłacenia.

Przykład wydruku — kliknij tutaj, aby pobrać.

Wydruki odsetkowe