Do poprawnej wysyłki listów przez Envelo potrzebny nam jest poprawny adres właściciela lokalu wpisany w polu Adres. Układ linii adresu powinien wyglądać następująco:
Nazwa firmy
Imię Nazwisko
ul. Ulica Nr budynku/Lokalu
Kod pocztowy Miasto
A dokładniej:
Pierwsza linia adresu
Druga linia adresu
ul. _ Nazwa ulicy _ nr budynku / nr lokalu (lub zamiast / można użyć m.)
Kod pocztowy _ Miejscowość
Jeśli na wydruku chcemy zawrzeć adres nieruchomości, której dokument dotyczy oraz adres korespondencyjny, to konstrukcja pola adresowego powinna wyglądać następująco:
Tomasz Nowak
ul. Wiatraczna 1 m. 1
04-365 Warszawa
Adres do korespondencji:
Tomasz Nowak
ul. Berka Joselewicza 2
07-400 Ostrołęka
Adresy do usługi Envelo są rozpoznawane od ostatniej linii.
Program zawsze sprawdza, czy da się z adresu wprowadzonego w systemie, uzyskać powyższe dane. Bez tego, list nie zostanie wysłany, aby sprawdzić poprawność adresów, należy przejść do:
Administracja > menu Funkcje > Wysyłka e-mail.Analiza adresów.W tej zakładce mamy odpowiednio, zaczynając od lewej, nazwę właściciela, numer lokalu i adres dodany w systemie. W dalszych polach są prezentowane dane rozpoznane z adresów właścicieli. Dane adresowe rozpoznane poprawnie są prezentowane na zielono, więc szukamy pozycji, w których widnieje kolor czerwony. W przykładzie poniżej widzimy, że dane adresowe lokalu użytkowego nie zostały rozpoznane.

Aby poprawić adres właściciela, należy przejść do:
Administracja > menu Zasoby > Edytuj dane właścicieli.Edycja.Adres > poprawić na adres rozpoznawany przez system.Weryfikacja adresu > Sprawdzaj strukturę, opcja ta odpowiada za sprawdzanie adresu, pod kątem wysyłki przez Envelo.Zapisz.Jeśli okno się nie zamknęło i pojawił się błąd w pozycji, to oznacza, że system nie rozpoznał poprawnie adresu, adres trzeba jeszcze raz poprawić.
