Po przeliczeniu i sprawdzeniu opłat można przejść do ich księgowania w systemie. Aby zaksięgować naliczenia, należy przejść do:
Funkcje
> Księguj należności
.Księgowanie
> Zaliczki
.Data
> miesiąc księgowania naliczeń w części administracyjnej. Naliczenia zawsze księgujemy pojedynczo, zaczynając od najstarszego miesiąca.Data księgowania
> naliczenia są zawsze księgowane na 1 dzień miesiąca.Bazowy termin płatności
> ustawiamy datę w zależności od pożądanego terminu płatności, więcej w dokumentacji: Terminy płatności.Termin płatności zwrotów
> wybieramy:
Data
> jeśli termin zwrotów ma być na pierwszy dzień następnego miesiąca po miesiącu określonym w polu Data
.Bazowy termin płatności
> jeśli termin zwrotów ma być na datę określoną w polu Bazowy termin płatności
.Opis
> umieszczamy opis księgowanej należności (tekst ten będzie widoczny na wydrukach).Hasło
> wpisać hasło.Zatwierdź
.Księgowanie można sprawdzić w zakładce Dekrety
, po czym można przejść do wydruku opłat. Kolor zaksięgowanego miesiąca zmieni się z białego na zielony.