Po przeliczeniu i sprawdzeniu opłat można przejść do ich księgowania w systemie. Aby zaksięgować naliczenia, należy przejść do:
Funkcje > Księguj należności.Księgowanie > Zaliczki.Data > miesiąc księgowania naliczeń w części administracyjnej. Naliczenia zawsze księgujemy pojedynczo, zaczynając od najstarszego miesiąca.Data księgowania > naliczenia są zawsze księgowane na 1 dzień miesiąca.Bazowy termin płatności > ustawiamy datę w zależności od pożądanego terminu płatności, więcej w dokumentacji: Terminy płatności.Termin płatności zwrotów > wybieramy:
Data > jeśli termin zwrotów ma być na pierwszy dzień następnego miesiąca po miesiącu określonym w polu Data.Bazowy termin płatności > jeśli termin zwrotów ma być na datę określoną w polu Bazowy termin płatności.Opis > umieszczamy opis księgowanej należności (tekst ten będzie widoczny na wydrukach).Hasło > wpisać hasło.Zatwierdź.Księgowanie można sprawdzić w zakładce Dekrety, po czym można przejść do wydruku opłat. Kolor zaksięgowanego miesiąca zmieni się z białego na zielony.
