Wprowadzenie odczytów

Po ustaleniu terminu rozliczeń będzie można dodać odczyty licznikom w ustawionym okresie.

Odczyty na koniec okresu rozliczenia dodajemy na 1 dzień następnego miesiąca:

  • Odczyty z końca czerwca dodajemy na RRRR-07-01.
  • Odczyty z końca grudnia dodajemy na RRRR-01-01 następnego roku.

W zależności od ilości liczników/odczytów oraz ich formatu/jakości mamy do wyboru dwa sposoby dodania odczytów. Pierwszy, ręczny za pomocą menu Zasoby > Edytuj odczyty lub drugi, hurtowy import odczytów z arkusza kalkulacyjnego.

Jesli ilość danych jest bardzo że mała lub nie posiadamy odczytów w formie elektronicznej, to można je wprowadzić ręcznie:

Jeśli ilość danych jest spora oraz posiadamy je w formie akrusza to bardzo łatwo można je dodać do systemu przez import specialnej tabelki:

Po dodaniu odczytów można przejść do sprawdzania zużyć oraz rozliczenia.