Jednym z ważniejszych wydruków generowanych z programu w ciągu roku jest rozliczenie liczników. Dokument generujemy zawsze po sprawdzeniu i zaksięgowaniu rozliczenia. Aby to zrobić, należy przejść do:
Administracja
> menu Funkcje
> Wydruki
.Dokumenty
(jeśli mają być one opatrzone numerem) lub zakładki Osoby
(jeśli wystarczy wydruk bez numeru).Tekst
> w nim wpisujemy tytuł dokumentu, tekst wprowadzający, jak i objaśnienia do rozliczenia. (można go dodać kilka razy, w różnych miejscach)Zużycia liczników
> zostaną pokazane liczniki i ich odczyty na początek i koniec okresu rozliczenia.Dokument
lub Naliczenia
> pokaże on tabelkę z rozliczeniem.Wykaz do zapłaty
> spowoduje pokazanie się podsumowania z numerem konta bankowego oraz kwotą do wpłaty.Miesiąc
, na każdym z wydruków było wybrane te samo rozliczenie.Podgląd wydruku
.Poniższy wzór rozliczenia prosimy traktować jako przykład. W dolnej części instrukcji załączamy przykład wydruku oraz parametry okna wydruki.
Przykład — kliknij tutaj, aby pobrać.
Koniecznie zapoznaj się z Filtrami wydruków. Dzięki temu ograniczysz drukowanie pustych stron. Rozdzielisz dokumenty do wysłania e-mailem, od tych do rozniesienia do skrzynek lub wysłania tradycyjną pocztą.
Wygląd dokumentu można zmienić, więcej w dedykowanych instrukcjach:
Przykład:
Ustawienia wydruków użyte przy generowaniu powyższego dokumentu: