Wydruk rozliczenia liczników

Jednym z ważniejszych wydruków generowanych z programu w ciągu roku jest rozliczenie liczników. Dokument generujemy zawsze po sprawdzeniu i zaksięgowaniu rozliczenia. Aby to zrobić, należy przejść do:

  • Zakładka Administracja > menu Funkcje > Wydruki.
  • Przejść do zakładki Dokumenty (jeśli mają być one opatrzone numerem) lub zakładki Osoby (jeśli wystarczy wydruk bez numeru).
  • Z listy wydruków dodajemy:
    • Tekst > w nim wpisujemy tekst wprowadzający, jak i objaśnienia do rozliczenia. (można go dodać kilka razy, w różnych miejscach)
    • Zużycia liczników > zostaną pokazane liczniki i ich odczyty na początek i koniec okresu rozliczenia.
    • Dokument lub Naliczenia > pokaże on tabelkę z rozliczeniem.
    • Wykaz do zapłaty > spowoduje pokazanie się podsumowania z numerem konta bankowego oraz kwotą do wpłaty.
  • W każdym z tych elementów sprawdzamy i ustawiamy opcje szczegółowe.
  • Szczególnie proszę zwrócić uwagę, aby w polu Miesiąc, na każdym z wydruków było wybrane te samo rozliczenie.
  • Warto dobrze opisać rozliczenie, aby właściciele dobrze je zrozumieli.
  • Klikamy: Podgląd wydruku.
  • Pobieramy/otwieramy plik PDF.

Poniższy wzór rozliczenia prosimy traktować jako przykład.

Wydruk rozliczenia liczników

Poniżej przykład — kliknij tutaj, aby pobrać.

Wydruk rozliczenia

Ustawienia wydruków użyte przy generowaniu powyższego dokumentu:

Ustawienia wydruku